Strach zo samoty

"Nemôžete byť osamelý, ak sa vám páči osoba, ktorou ste vy sami."  Wayne Dyer

Väčšina žien si želá mať vzťah a byť s niekým, pretože nechcú zostať v živote samé. Môže ich k tomu viesť strach zo samoty.

Strach zo samoty, môže spôsobiť, že sa cítiš veľmi neisto. Ak sa obávaš samoty, môžeš až príliš úzkostlivo potrebovať druhých ľudí a cítiť sa, že musíš byť vždy s niekým.

Samozrejme, že na to, aby sme sa cítili zdravo a príjemne, potrebujeme v našom živote druhých ľudí. Lebo ak máme iný strach, a to- strach byť s druhými ľudmi, môže ísť v tomto prípade o sociálnu úzkosť-fóbiu. Dôležité však je mať mieru, aby nás ani jeden z týchto strachov neovládal a nekomplikoval nám život.

Osamelosť je normálnou súčasťou ľudskej existencie. Je normálne cítiť sa niekedy osamelá. Problém nastáva vtedy, keď je tento pocit patologický. V tomto prípade je hlboko zakorenený ako vzorec správania ktorým neustále reagujeme na okolnosti života a takto si ho potvrdzujeme a posiľňujeme. Preto je niekedy ťažké dostať sa z tohto kolobehu sama a vyhľadanie pomoci a podpory je na správnom mieste. Odborník ťa naučí vnímať veci inak a pomôže preučiť tieto staré zaužívane vzorce.

Aké by to bolo sa od pocitu samoty oslobodiť a budovať vzťahy založené na dôvere a pozitívnych emôciách?

Najprv treba začať od seba, priznať si, že niečo podobné prežívam a začať pracovať na posilňovaní toho čo skutočne v mojom vzťahu chcem. Ďalšími krokmi sú upevňovanie svojej sebaistoty, sebavedomia a sebadôvery.

Čím je spôsobený strach zo samoty?

Tento strach, môže byť spôsobený mnohými faktormi:

  • Možno si  sa niekedy v živote cítila opustená a byť sama sa ti nevedomo spája s tým, že ťa neľúbia alebo, že si ostala opustená.
  • Možno si sa nikdy nenaučila byť spokojná sama so sebou. 
  • Možno je to spojené s intenzívnejšou traumou, keď ťa rodičia potrestali a ty si ostala bez kontaktu s okolím. Takéto incidenty z detstva môžu v živote človeka vyvolať pocity paniky. Táto spomienka môže pracovať na nevedomej úrovni a ty si ani nemusíš vedieť vysvetliť prečo máš tento strach. Aby ťa táto nepríjemná spomienka viac neobťažovala, je potrebné "preučiť" mozog jeho staré zaužívané reakcie a vsadiť mu nové. Postupy ktoré používam s mojimi klientkami sú veľmi ohľaduplné a účinné po pár sedeniech.
  • Možno máš skúsenosť z ranného detstva, keď tvoji rodičia nemohli splniť tvoje potreby bezpečia a starostlivosti, a preto necítiš bezpečie v svojom živote  a potrebuješ v svojom živote druhých  ľudí aby utíšili tento pocit.

Varovné signály

Mnoho ľudí sa tak bojí osamelosti, že sa často rozhodnú pre vzťah s nesprávnym človekom. A čo z toho majú? Osamelosť pred a po. Keď sa cítime osamelo, môže to viesť k nesprávnym rozhodnutiam.

  • vyhľadávame spoločnosť, ktorá môže byť pre nás toxická, ale my s ňou napriek vnútornému vedomiu toho, že to nie je v poriadku aj tak trávime čas, lebo strach zo samoty je silnejší
  • uspokojenie sa s nevhodným partnerom kvôli strachu, že budem sama.
  • akceptovanie nevhodného správania len kvôli predchádzaniu osamelosti
  • pocity úzkosti po tom, čo ťa napadne, že by si bola sama
  • vyhýbanie sa a úzkostné predvídanie výrazne narušuje bežné rutinné, pracovné fungovanie, alebo socializáciu a vzťahy
  • veľmi slabá sebadôvera a presvedčenie, že nemôžem urobiť  vec samostatne.
  • závislosť od ľudí v okolí, čo môže viesť k tomu, že skončia v manipulátívnych vzťahoch, založených na zneužívaní
  • veľká únava v mnohých prípadoch odmietanie jedla, ak niekto s nami neje a nespavosť, pokiaľ s nami nie je niekto iný.
  • v pokročilejších štádiách ak je človek ponechaný sám, môžu sa stretnúť s panickými symptómami: zrýchlená srdcová frekvencia, rýchle nepravidelné dýchanie, chlad a návaly horúčavy, nekontrolovateľný plač, potenie dlaní, bolesti na hrudníku, nevoľnosť, závraty a dokonca aj mdloby

Ako prekonať strach zo samoty...

Čo robiť, aby si sa naučila užívať si čas sama so sebou

Založ si zápisník a nájdi koreňovú príčinu

Pocity osamelosti zvyčajne začali v minulosti v súvislosti s nepríjemným zážitkom. Preto je dôležité zistiť koreňovú príčinu. Zober si svoj zápisník a odpovedz v ňom na nasledujúce dôležité otázky, ktoré ti poskytnú prehľad a pomôžu ti objasniť tvoj strach:

  • Chceš byť tvorcom vlastného šťastia a starať sa o seba?
  • Ako dlho máš tento strach? Odkiaľ tento strach pochádza?
  • Čo sa stalo, keď to začalo?
  • Ako si sa odvtedy zmenila?

Zmeň zameranie svojej pozornosti

Osamelosť a strach zo samoty, prichádzajú vtedy, keď jediná vec, o ktorú sa usiluješ, je mať vzťah-byť s niekým. Alebo keď všetko, na čom ti záleží, je byť s niekým v spojení a stáva sa to tvojím najdôležitejším záujmom.

  • Ak je to tak, ako si myslíš, že sa budeš cítiť, keď to jediné, čo chceš a na čom ti záleží nemáš?

Takže ak máš stále na mysli a neustále sa zaoberáš tým, že si osamelá a cítiš sa z toho zle, pretože niekoho nemáš, priťahuješ si presne to, na čo zameriavaš svoju pozornosť - čiže viac osamelosti a viac smútku.

Sústredíš sa len na jedno riešenie, na partnera, ktorý ťa "zachráni", a pritom existuje toľko ďalších spôsobov, ako nájsť naplnenie a šťastie vo svojom vlastnom živote.

Zameraj svoju pozornosť niekam inam! Rozpoznaj moment kedy tvoja myseľ zablúdi do premýšľania o osamelosti a toho, že nechceš byť sama. Zastav túto negativitu a radšej si povedz, že sa chceš cítiť príjemne a užívať si svoj život so svojou vlastnou spoločnosťou.

Vezmi späť svoju silu! Nedávaj ju nikomu "vonku".

Staň sa sama sebe najlepšou priateľkou- je to príležitosť vyliečiť sa a rásť

Ak máš vzťah sama so sebou, nikdy v skutočnosti nie si sama ... Aký drahocenný je čas, ktorý môžeme tráviť samé so sebou. Je to čas na stíšenie a uzdravenie. Nauč sa užívať si ho a využiť tento čas na priateľstvo s tou najdôležitejšou osobou v tvojom živote - so tebou a nikdy sa nebudeš cítiť sama. Vytvor so sebou silné priateľstvo, načúvaj hlas ktorý v tebe odpovedá na tvoju otázku:

  • Čo by som teraz potrebovala? Ako sa cítim? dopraj si pre seba to, čo sa z hĺbky ozýva
  • Čo sa potrebujem sama od seba naučiť na čo som zabudla počas zanedbávania vzťahu k sebe samej?

Byť sám v našom tichu je to, kde niektorí hovoria, že môžeme naozaj nájsť kľud, ktorý hľadáme.  Byť sám je krásnou príležitosťou postarať sa o seba, dať si to čo potrebujeme, hlavne lásku. Nakoniec zistíme, že to nie je o osamelosti, ale o príležitosti k rastu a o poznávaní seba. Urob si čas na vnútornú prácu. Zastav svoje negatívne presvedčenia.
V tomto novom živote ... aj keď si sama ...cítiš sa šťastne, lebo si svojou najlepšou priateľkou, ktorú si vážiš..

A energia spokojnosti a sebadôvery bude z teba vychádzať aj k druhým ľuďom, čo spôsobí, že si do života budete priťahovať vzťahy ktoré skutočne stoja za to.

Rozvíjaj svoj talent, hobby a záujmy

Ak nerada tráviš čas osamote, môže to byť spôsobené jednoducho tým, že sa nudíš. Zvykla si si nudu zabíjať trávením času s druhými alebo inými nevhodnými aktivitami, ktoré mohli nabrať silu zvyku. Aby si to napravila, musíš prebudiť svoju myseľ rozvíjaním záujmov a koníčkov, ktoré inšpirujú tvoju kreativitu a rozvýjajú tvoju predstavivosť, a tvoj potenciál.

Spočiatku bude ťažšie nájsť skutočne to čo leží v hĺbke prekryté tvojimi zvykmi. Prvým krokom je začať experimentovať s rôznymi činnosťami a hľadať odpovede vo svojom vnútri, či tá ktorá aktivita ťa teší ale aj rozvíja zároveň. Hľadaj svoje vlastné záujmy, vášne, talenty, priania, túžby a sny.

Polož si otázku:

  • Čo je to čo by som rada robila, čo som vždy chcela robiť?

TIP:

  • venuj sa cvičeniu jógy
  • urob si kurz varenia
  • nauč sa nový jazyk
  • nauč sa hrať na hudobný nástroj
  • čítaj zaujímavé knihy
  • napíš knihu
  • praktizuj relaxáciu, meditáciu a mindfullness
  • používaj pozitívnu vizualizáciu

Cvičenie, najmä kardiovaskulárnych aktivít, ako je beh a plávanie, uvoľní endorfíny a ďalšie chemikálie, ktoré zvyšujú náladu.
Meditácia, jóga a úmyselné dýchanie sú efektívne spôsoby, ako znížiť úzkosť a pomôcť kontrolovať impulzívnosť. (v tomto prípade nutkavosť vyhľadávať druhých)

Predtým, ako začneš konať impulzívne, a plánovať svoj deň, aby ľudia boli neustále v tvojom okolí, venuj si trochu času. Zhlboka sa nadýchni a vydýchni aby si sa ukľudnila a zastavila nevhodný impulz. Pokús sa pochopiť, čo cítiš, priznaj si svoje pocity bez toho, aby si sa ich snažila zbaviť inými aktivitami. Týmto sa zlepší tvoja schopnosť spomaliť a spozorovať nutkanie utiecť pred možnosťou byť sama so sebou.

Používaj svoju myseľ tak, aby si si predstavila, aká chceš byť. Predstav si, že sa sebavedomo a s radosťou pustíš do čohokoľvek čo ti doteraz naháňalo strach robiť sama. Užívaj si ten pocit a aké to je byť sebestačná a daj si za to uznanie. Vizualizovanie sebaistoty a sebavedomia ťa bude poháňať k tomu, že sa čochvíľu staneš osobou, ktorú si predstavuješ.

Osamelosť je dar, ktorý máš, aby si uspokojila svoj jedinečný potenciál.

Neviem byť sama so sebou, mám strach zo samoty- ako môže  odborník pomôcť?

Ak nemáš veľa ďalších problémov, ako je generalizovaná úzkosť alebo chronická depresia, tak sa dá veľmi rýchlo dosiahnuť stav vyrovnanosti a zvládnutia situácií, ktoré ti spôsobujú problémy.

Mať strach byť sama so sebou, je podmienený spôsob myslenia. Je to trochu ako sledovať film v tvojej mysli, ktorý nevieš prestať sledovať. Nevieš ho zastaviť, prebieha automaticky a nevedome. Techniky, ktoré používam s mojimi klientkami sú založené na precvičení mysle na sledovanie takých filmov mysle, ktoré si volíš ty a ktoré podporujú dosiahnutie tvojej spokojnosti.

Odborník slúži ako sprievodca na ceste za preskúmaním a prekonaním tvojich problémov

Prečo by si s tým mala niečo robiť?

Byť neschopná byť sama so sebou, nám bráni tej najdôležitejšej úlohe nášho života a to, poznávať seba samú. Človek, ktorý si nedá priestor na samotu bude žiť život úplne závislý na ostatných. To znamená, že sa vždy bude meniť pre ostatných, pre ich túžby, preferencie, rozhodnutia atď. Môžu nastať okamihy kedy človek v sebe cíti, že vôbec nevie kto je, cíti prázdnotu a  popletenie. To nie je len nezdravé, ale dokonca sa môže ocitnúť v nebezpečných situáciách, keď ho začnú ovládať a zneužívať druhý ľudia.

Ak tieto pocity strachu zo samoty nebudeš riešiť, môžeš začať trpieť nedostatkom sebadôvery a pochybovať o svojich schopnostiach, čo znamená, že si nikdy neuvedomíš svoj skutočný potenciál, ktorý máš dosiahnuť v živote. Všetky tvoje rozhodnutia budú založené na strachu a tvoj život bude naplnený úzkosťou a neustálou obavou, že by si skončila sama. Tvoja myseľ sa na tento strach upne a namiesto toho, aby pokračovala a pracovala na cieľoch a snoch v tvojom živote, urobí všetko pre to, aby si jednoducho nebola sama. To je ale tragický spôsob života a bude plný smútku.

Použi vyššie uvedené kroky na ceste za spokojnejším životom. Založ si zápisník a nájdi koreňovú príčinu, zmeň zameranie svojej pozornosti, staň sa sama sebe najlepšou priateľkou, rozvíjaj svoj talent, hobby a záujmy,  a vyhľadaj odborníka.

Začni od seba! Začni teraz!

Volám sa Lucia Klim a mojou najväčšou vášňou a misiou je posunúť každú ženu, (ktorá chce na sebe pracovať), dopredu, za takým životom po akom túži...Či už ide o tvoju prácu, vzťah alebo zdravie, koreň našich problémov začína v našej psychike. Ak ťa niečo trápi, ver mi, že to tak nemusí ostať. Keď vieš, že sa cítiš menej ako šťastná a spokojná, je načase podniknúť prvý krok:

  • Neváhaj a napíš mi email na info@luciaklim.sk alebo zavolaj na 00421904647152 a objednaj si BEZPLATNÚ telefonickú konzultáciu.